Asunto Terapiaa


HOME SWEET HOME

Nykkiläiset ihmiset ajattelevat asunnoista osoitteen kautta, jos asut esim Itäisellä yläkaupungilla olet varmaan varakas ja mitä lähempänä Keskuspuistoa asuntosi sijaitsee sitä rikkaampi sinun täytyy olla. Todellisuudessa näiden upeiden luksustornien välissa on aivan tavallisia taloja ihan tavallisille työssäkäyville ihmisille mutta ilman  ovimiehia tai hissinkuljettajia, aivan oikein Manhattanilaisissa vanhoissa, rikkaissa taloyhtiöissä on  erikseen hissinkuljettajat ja hissit vievät suoraan omaan asuntoon.  Osoite siis kertoo “ihmisesta kaiken” ajattelutapa on hassua vanhaa tyylia mutta pätee vieläkin.

NYCin asuntojen laatu eroaa valtavasti suomalaisesta standardista. Jos (tavallisessa) vuokra-asunnossa joku hajoaa,  saattaa mennä pitkiä aikoja ennen kuin omistaja tekee mitään. Siellä  korjataan yleensä minimi mahdollinen ja omistajat säästävät joskus ihan väärissa paikoissa. Suomessa asuntoja korjataan ja kuntoa pidetään yllä koko ajan mutta ainakin minun Sohon talossani korjauksia tehdään vasta kun joku hajoaa täysin tai naapuri saa yläkerrasta vedet niskaan! Tervetuloa NYCiin!!!  Kun muutin muutama vuosi sitten tähän Sohon unelmaan,  jääkaappi oli rikki, minun piti itse ostaa uusi. Keittiön kuumasta hanasta tulee kylmää ja kylmästä kuumaa, mutta eihän se niin nuukaa ole! 

Seinissä on halkeamia, maalit tippuu seinilta ja lattialankut natisee ja joskus jää tikkuja varpaisiin! Mutta asun Sohossa parhaalla paikalla joten mitäs pienistä maaliongelmista! Sain asuntoni tuttavien kautta ja olen onnellinen asuessani keskellä Sohon värikästä  maailmaa. Yllätyksekseni olen huomannut että pysyyhän se vasara minunkin kädessani ja olen oppinut nauttimaan itsetehdyistä pikku korjauksista asunnossani. Olen tehnyt siitä kodikkaan pikku keitaan kaikkine puutteineen ja ongelmineen ja olen iloinen että tämä on minun asuntoni ja juuri Sohossa. En anna pienten vastoinkaymisten vaikuttaa elämääni, maailmassa on suurempiakin huolia!!!

Leave a Reply

