Americans will do anything for a deal!

Minä en ole poikkeus tähän sääntöön. Luulin aina että suomalainen puoleni olisi pitänyt minut hieman vilpittömämpänä ja todenmukaisempana, enkä kuuluisi ylimpien tarjouksien perässä juoksevien ryhmään. Amerikkalaisilla on usein jonkinmoinen oikeuden taju ja vaikka minulla on todella jalat maassa…kunnes tänään ymmärsin että minä myös olin kehittänyt valkean valheen että saisin pääni läpi!

Okei, tein juuri sopimuksen unelmieni kuntosalin kanssa…siis todellinen salien sali. Periaatteessa en ole suuri urheilun ja kuntokoulujen fani joten tarvitsen aina ajanvietettä että jaksan mennä salille. Minun uudella ihanalla salilla on mm. DJ joka soittaa kivaa musiikkia, valot ovat tunnelmallisen hämärät, persikan, pinkin ja keltaisen eri sävyjä, aivan kuin istuisi jossain tyylikkäässä loungessa. Missään ei ole kirkkaita häikäiseviä valoja sillä “ihmiset haluavat näyttää tyylikkäiltä ja tuntea itsensä kauniiksi myös treenatessaan ja tunnelma valossa ei näy hikipisarat otsalla!”

Nämä eivät suinkaan ole minun ajatuksiani vaan ystävällisen työntekijän joka yritti kovasti saada minut innostumaan USD 250 per kuukausi ”Super tarjouksesta”. Päälle tulisi vielä USD 400 liittymismaksu! Kierroksen jälkeen menimme hänen toimistoonsa ja huomasin työpöydällä valtavan määrän valokuvia hänen lemmikki mopsistaan. Hän kertasi vielä hinnat minulle, sanoin heti ”Olen pahoillani mutta hintanne ovat hieman korkeat verrattuna alueen muihin tasokkaisiin saleihin, ja kaiken lisäksi minä matkustan paljon ja olen paljon pois”. Sitten vilkaisin kännykkääni ja mainitsin ” Kiitos vielä kerran, minun täytyy juosta kotiin kävelyttämään pikku koiraani.” Hän huudahti ”oi millainen koira” johon minä ”kuusi kuukautinen Emily mopsi”. Hän suurin piirtein kuolasi pikku mopsini perään… tiesin että suunnitelmani alkaa toteutua. Lähtiessäni toimistosta hän sanoi vielä ” Voi Alexandra olet aivan mahtava, mene kävelyttämään Emily, katsotaan mitä saan aikaiseksi .”

Hän mailasi minulle seuraavana päivänä ja tarjosi uutta hintaa…liittymismaksu olisi USD 400 ja kuukausi maksuksi tuli nyt USD 125 … hmm ajattelin. Vastasin hänen emailiinsa ”Kiitos tosi paljon, haluaisin todella liittyä, mutta valitettavasti minun täytyy kieltäytyä. Harmi että emme päässeet yhteisymmärrykseen.” Seuraavana aamuna hän ilmoitti että oli pystynytkin tiputtamaan USD 400  liittymismaksun kokonaan pois.

Hän oli myös googlannut minut ja olin kuulemma “kiinnostava henkilö jonka he halusivat asiakkaaksi!” Nyt maksan vain USD 125 kuukausittain joka on mielestäni käypä summa. Tämä kuntosali on niin hieno että siellä on jopa henkilö joka seisoo laitteiden vieressä ja suihkuttaa pehmeästi vettä kasvoillesi ja ojentaa pyyhkeen – tämä on hänen ainoa työnsä! Juoksumatolla on internet, TV ja musiikkia, aika rientää kun siellä juoksee. Nyt menen innostuneena salille.

Tänään mieleeni juolahti että minun pitää muistaa kertoa uutisia “olemattomasta Emily koirastani” tälle ystävälliselle rouvalle joka minut sai liittymään tänne. Toivottavasti hän ei pyydä Emilya visiitille, silloin olisi lirissä!

One thought on “Americans will do anything for a deal!

  1. heh, vielä kun joku treenaisi puolestasi, niin silloin tuolla salilla olisi kaikki. Hyvin sait kieltämättä hintaa pudotettua. Niin ja toivottavasti salin työntekijä ei käytä Google Translatoria 😉

Leave a Reply

