Pay it forward…

Nuorena kaikki pyörii oman minän ympärillä ja usein sitä vain ajattelee itseään, mutta kun kasvaa,sitä oppii. Minulle oppiminen tapahtui kun muutin takaisin NYCiin. Suomessa kaikki oli tuttua ja turvallista, sitten tulin tähän suurkaupunkiin, joka oli hieman pelottava, tunsin itseni yksinäisemmäksi kuin koskaan.

Jännitys oli sykähdytttävää ja kun lähdin oman turvaelementtini ulkopuolelle, tajusin mitä kaikkea pitää tehdä ja ketä tavata.Sitten kun olin asettunut NYCiin, oli aika katsella ympärille ja miettiä mitä muuta voisin tehdä, ehkä auttaakseni esim. vaikka artisti kolleegoitani. Minusta tuntuu että jollen olisi itse artisti, minusta voisi tulla hyvä “artistien sosiaalityöntekijä”. Olen heikkona ihmisiin jotka tuntevat intohimoa työhönsä ja taiteeseensa.

Olen yövyttänyt kotonani katumuusikoita jo Suomessa, kämppiksieni kauhuksi! Kerran luonani yöpyi yksi katulaulaja, jonka lahjakkuuteen uskoin koko sydämestäni. Kävi ilmi että tämä sama poika voitti yhden kuuluisan tv talentti shown Suomessa! Olen auttanut yhtä koditonta taiteilijaa myymään tauluja NYCssa kaduilla. Autan mielelläni ihmisiä ja muiden auttaminen tuo minulle itselleni hyvän olon.

Halusin jakaa tämän kanssanne. Kun nyt katson taaksepäin, minua ei oikeastaan kukaan halunnut auttaa,ei ainakaan alussa. Itkin aina ilon kyyneleitä kun joku joskus ojensi kätensä ja auttoi vähän eteenpäin. Täysin ilman kenenkään ammattilaisen apua ja tukea en olisi tässä missä nyt olen, se on selvää. What goes around comes around..

Katsele ympärillesi ja löydä joku, ketä ehkä voisit jollain tavalla auttaa. Olen varma että tämä kokemus saa sinut yllättymään,you never know what good things bring! Xo

Leave a Reply

