New Year…New Lessons

Tämä vuosi opetti minulle enemmän itsestäni kuin uskoin mahdolliseksi. Olen tehnyt harppauksia eteenpäin urani kanssa sekä löytänyt itsestäni uusia ulottuvuuksia. En oikein ymmärrä kuinka pitkälle olen päässyt. Kun istun yksin kotona, mietin kaikkea mistä olen joutunut luopumaan urani vuoksi.

Minulla oli Suomessa kiva koti, kauniita astioita ja tavaroita ympärillä. Ystäväni olivat aina vierelläni ja meillä oli usein kivoja bileitä, drinks, dinners viikottain. Elämä oli helppoa ja hauskaa. Suurin huolemme oli mitä hauskaa keksisimme viikonlopuksi! Olin suhtkoht tyytyväinen miten urani eteni, mutta tunsin sisälläni että jotain puuttui. Tätä kesti vuoden verran ja sitten tajusin että minun oli aika lähteä. Myin kaiken mahdollisen ja muutin takaisin NYCiin. Jouduin lainaamaan rahaa matkaani varten ja aloittamaan kaiken alusta. Minulla oli vain yksi suunnitelma ja se oli urani kehittäminen. Muistan kun istuin tyhjän asunnon lattialla villapaitojeni päällä, joiden päällä myös aluksi nukuin, kesti noin viikon ja sitten sain sängyn ja pääsin alkuun ja pikkuhiljaa tein asunnosta kodin itselleni. Edelleenkään minulla ei ole kaikkia ihmisille tärkeitä asioita täällä, mutta pärjään.

On aika uskomatonta mitä olen käynyt läpi että olen päässyt tähän etappiin elämässäni ja löytänyt itsestäni uusia voimia ja taitoja. Olen oppinut maalaamaan tauluja, editoimaan videoita ja “kuinka vitosella pärjää viikon Nykissä” ja olen jopa tehnyt jotain vaatteita itselleni! Kärsivällisyyteni ja sitkeyteni on vahvistunut ja tuntuu että kestän mitä vain. En ole arka elämän edessä ja luotan omaan itseeni ja sisäiseen tunteeseen että pystyn mihin vain. Olen kaukana siitä tytöstä joka asui joskus Pikku Roballa! Itseasiassa voin ylpeänä sanoa että nään kaiken nyt selkeämmin ja suuremmassa perspektiivissä. Olen oppinut NYCssä todella paljon, esim: olemaan ystävällisempi ja kärsivällisempi sekä erittäin tärkeän asian, olemaan aina valmis auttamaan huonompiosaisia! Sanoisin melkein että meidän kaikkien velvollisuus maailman kansalaisina on auttaa toisiamme kun apua tarvitaan! 

Minun urani kehitys jatkuu hyvissä merkeissä, olen tehnyt sen eteen paljon töitä ja edelleen teen. Olen saanut mahdollisuuden tehdä asioita joista aiemmin vain uneksin. Olen saanut esiintyä ihmisten kanssa ja tutustua heihin joista joskus vain unelmoin TVn edessä! Viime vuosi myös opetti minua millaisia suhteita haluan tai en halua elämääni, tämä pätee niin ystäviin kuin myös poikaystäviin! Olen oppinut katsomaan asioita kriittisemmin.

Olen aina uskonut ja luottanut ihmisiin ja avannut heille sydämeni ja apuni täysillä, mutta joskus se on kääntynyt minua vastaan! Ihmisten tuleminen lähelle vääristä syistä ja yhtä nopea poistuminen elämästäni on opettanut minua  pitämään vähän etäisyyttä ja olla tarkempi uusien tuttavuuksien kanssa. Ne vanhat hyvät ystävät jotka ovat olleet vierelläni alusta saakka ja ovat edelleenkin siinä, ovat unelmieni täyttymys. Heitä ajattelen nöyränä ja kiitollisuudella! 

Olen nähnyt paljon hyvää, mutta myös pahaa. Se paha on joskus todella pahaa ja pelottavaa. Aina kun katson taaksepäin huomaan miten olen henkisesti kehittynyt ja kasvanut. Olen iloinen että elämä herätti minut. Olen kiitollinen New Yorkille joka opetti minut kunnioittamaan elämää, työtä ja peräksiantamattomuutta! Jos en olisi muuttanut Suomen turvallisuudesta yksin NYCiin, en ehkä olisi se ihminen joka nyt olen. Rehellisyyden nimissä täytyy sanoa että olen joskus kateellinen ystävieni turvallisesta elämästä Suomessa, mutta sitten taas muistan minkä takia tänne muutin..Haluan toteuttaa kaikki hullut unelmiani koska tiedän että NYCssä ne saattavat toteutuakin!

Hyvää Uutta Vuotta!!




3 thoughts on “New Year…New Lessons

Leave a Reply

