Everyone loves animals..


Tein tässä jokin aika sitten jonkinlaisen “fashion/social” testauksen. Olen käyttänyt mustaa hiuspantaa jossa on pienet kissankorvat. Minulla ei ollut aavistustakaan, miten uskomattoman hauskoihin tilanteisiin nämä söpöt korvat minut saattoivat! Menin taidenäyttelyyn, pidän niistä ihan oikeasti, mutta niissä on joka kerta eri ihmisiä ja harvoin törmään tuttuihin!
Minulle tulee joskus perhosia vatsaan sosiaalisissa tapahtumissa, kuten esimerkiksi seurustelu Nykkiläisen taide scenen kanssa. Kun saavuin galleriaan, kaikki katsoivat minua melkein henkeään haukkoen ja samalla hymyilivät kuin Hangon keksit!
Sitten yhtäkkiä olinkin jo keskustelemassa berliiniläisen museon kuraattorin kanssa näyttelystä jossa voisin esitellä “romuja” joita olen löytänyt lämpöpatterini takana olevan seinän välistä…aivan oikein, olohuoneeni patterin takaa (tästä lisää myöhemmin)! Seuraavaksi minut raahattiin paikalliseen baariin, Super Lindaan, uusien taiteilijaystävieni kanssa. Siellä ihmiset tulivat silittämään minua ja tarjosivat shampanjaa ja crab cakes! Oli aivan ihanaa, sillä itselläni oli taskunpohjalla vain $2,50! Minusta pidettiin niin hyvää huolta, ihan kuin olisin ollut heidän sukulainen jostain muualta jolle piti näyttää kaupungin parhaat paikat! Ihmeellistä mitä yksi söpö kissankorvapanta saakaan aikaiseksi. Niitä voi ostaa pilkkahinnalla, $5,90 Rickys Drugstoresta. Vai oliko se sittenkin niin että kukaan vähänkin normaali ihminen ei laittaisi sellaista päähänsä?
Sitten tajusin, että aina kun pukeudun super muodikkaasti, eksentrisiin luomuksiin, ihmiset katsovat minua mielenkiinnolla, mutta ehkä kokevat minun olevan vaikeasti lähestyttävä! Nyt kaikki hymyilivät ja pysäyttivät kadulla ja kommentoivat. Yhtenä päivänä minut pysäytti kadulla Donna Karanin stylisti ja suoralta päältä ehdotti jonkinlaista yhteistyötä…yes, nythän ollaan Nykissä! On aivan tajutonta mitä yksi pieni hauska asuste saa aikaan. Tunne on vähän samanlainen kuin kävelyttäisi pientä söpöä koiranpentua! Ihmiset pysäyttävät joka kulmassa ja silittävät. Tunnen olevani samassa kategoriassa kissankorvieni kanssa kuin pieni koiranpentu vaikka en olekaan yhtä söpö.
Minä hymyilen aina takaisin enkä myöskään arkaile katsekontaktia ja alan tuntemaan kulmieni koiria ihan eri tavalla! Tämä hiuspanta on tavallaan luonut minuun uudenlaista itseluottamusta ja otan sen ilomielin vastaan, vaikka se ei ihan aitoa olisikaan, sillä olen ollut vähän maassa viime aikoina. Yksi baarimestari jota olen katsellut sillä silmällä, on tullut juttelemaan, ehkä kissankorvieni innoittamana. Sitten yksi toinen kundi, jota olen katsellut paikallisessa baarissa, tuli yhtäkkiä juttelemaan vaikka olinkin ystävieni ympäröimänä ja pyysi drinksulle ja se sopi minulle. Kävimme drinkillä ja kävelyllä ja hän saattoi minut kotiin! Hän hymyili ja sanoi että tiesi heti kun näki kissankorvat että olisin hauska ja kiva tyyppi! Tämä on aivan ihmeellistä…en varmaan uskalla luopua kissankorvistani! Halusin jakaa tämän tarinan kanssanne…kun tuutte Nykiin, laittakaa kissankorvat päähän! HAH!

6 thoughts on “Everyone loves animals..

  1. Ihanaa Alexandra! Tuli ihan sairaan hyvä mieli tästä tekstistä (ja noista kissankorvista). Se on jännä miten noinkin pieni, mutta näkyvä juttu voi vaikuttaa muitten mielikuvaan siitä minkälainen ihminen olet. Pitäisköhän itekin tehdä joku vastaavanlainen kokeilu 🙂

  2. Olen seurannut blogiasi jo pitkään, mutta nyt vasta kommentoin. Aivan uskomattoman ihanan kuulosta! Miten paljon pala eläimellisyyttä voikaan tehdä 😉
    Saisikohan Suomesta yhtä hienoja kissankorvapantoja…

Leave a Reply

